Ungdomssnyheter

Möte Ungdomssektionen 4/10-15

Närvarande: Minna Estberger, Stina Estberger, Emma Leinvall, Elise Hemming, Linnéa Johansson, Mathilda Eliasson, Lovisa Johansson, Saga Johansson, Matilda Schenk - Pedersen, Louise Larsson, Isabelle Tesch.

* Viktig info. Stina berättar att hon kommer avgå som ordförande efter årsskiftet, på grund av tidsbrist. Om någon är intresserad av att ta över rollen som ordförande, kontakta Stina på 0760-167125.

* Ingen julshow. Tyvärr på grund av tidsbrist så har vi bestämt att det inte blir någon julshow i år.

* Ordna en Pay and Ride, den 14/11-15. Klasser: LC:2 (2003), LB:1 (2015), LA:3 (2013). Domare:

Förslag: Monica Bondesson. (Linda frågar?).

Funktionärer som behövs: Seketariart (2 pers), protokollskrivare (1 pers), "protokoll-springare" (1 pers), inropare (1 pers), in- och utsläpp (1 pers), kiosk (1/2 pers).

* Kväll med pizza & lek. Lördagen den 24/10-15 klockan 17.00.

Lekar: Brännboll & dunkgömme bland annat. Pizza: Vi beställer ett gäng olika och sedan delar vi. Pizzaförslag: Kebabpizza m pommes på, hawaii, vanlig kebabpizza.

Anmälan krävs, (så vi vet hur många pizzor som ska beställas), anmäl er till Stina eller Minna Estberger senast fredagen den 23/10 kl 20.00.

(Mobilnummer: Minna 0735364642, Stina 0760-167125)

___________________________________________________________________

Hej!

NU har kakorna äntligen kommit! Så nu går det att hämta de hemma hos oss nästintill när som. Bara hör av er innan så löser vi det!
Hämta gärna de så snart som möjligt då de tar lite plats och vi behöver ha in pengarna så snart som möjligt.

Vår adress:
Tararpsvägen 245-4
37491 Asarum

mvh Minna & Stina Estberger

______________________________________________________________________

Ungdomssektionens Falsterboresa onsdagen den 8 juli.

Tid: Samling kl 06.45 på Best Westerns parkering bakom Statiol i Karlshamn, för gemensam avfärd. (Bilen som Lovisa & Saga Johansson samt Matilda Schenk Pedersen åker i kommer dock inte komma till denna samlingsplats, utan kör raka vägen ner till Falsterbo på grund av stor omväg.) Var och en kör sedan i egen takt ner och vi träffas sedan vid FHS entré ca klockan 09.30. (Eller tills alla är på plats.) Där kommer sedan utdelning av biljetter ske. Ungdomarnas inträde kommer att betalas av US-kontot. Men bensinpengarna betalas ur egen fick enligt överenskommelse med den man åker med. Så ni får själva höra med den som kör vad ni ska betala. Sista anmälningsdag till denna resan är den 2/7 kl 20.00. Biljetterna kommer att beställas i förväg, därav inga efteranmälningar. Vill man anmäla sig eller har några frågor så kontakta Stina eller Minna Estberger. Stina: 0760-167125 Minna: 0735-364642

__________________________________________________________________

10688219_10152548251827632_399866450501289530_o (1)

VINTERSHOW 2014

Nu drar vi i en högväxel och börjar planeringsarbetet inför årets vintershow.
Första mötet är den 31juli kl. 11!

RESA TILL FALSTERBO!

Nu är det dags för ungdomssektionen att göra en gemensam aktivitet igen, och denna gången blir det en resa till Falsterbo 2014!
Onsdag den 9juli är datumet som gäller. Det är öppet i princip hela dagen med massor av shower och tävlingar att titta på, samt mässa med massa hästsaker m.m att handla. Vilken tid som vi åker dit och hem bestäms lite senare.
Vi försöker lösa samåkning på något sätt, beroende på hur många vi blir. Reskostnader får man vara beredd att dela på.
Ni som är aktiva i ungdomssektionen får entrebiljetten betald från ungdomssektionens kassa.
Biljetterna bokas i förväg, och anmälan är därför bindande.
Anmälan sker senast torsdagen den 3juli till Linda Wigren 0705656416 eller via mail This is a mailto link
Föräldrar eller utomstående ungdomar får följa med men får då stå för sin entrebiljett själv. Barn under 10år gratis, Ungdom upp till 18år 90kr, Vuxna 190kr.
Det är fri läktaravgift hela dagen!

Rädd för att släppa iväg ditt barn som är lite yngre? Vi som är äldre hjälps åt att ha ansvar för att inget oönskat händer. Alla ska kunna följa med!

-----------------------------------------------------------------------------------------------

LOPPIS
Den 1juni kl. 10.00 anordnar ungdomssektionen en loppis på Mörrums Ryttarförening där alla är välkomna att sälja precis vad man vill.
loppis2

UNGDOMSJACKOR!!

Om du är under 26år och vill vara med på ungdomssektionens aktiviteter och möten så visst hade det väl varit passande med en ungdomsjacka?
Marinblå jacka från MountainHorse, med vit brodyr. Normal mot något stora i storlekarna!
Storlek 120-170- XS-XL. Pris ca 400kr.
Kontaktperson Linda Wigren, This is a mailto link eller 0705656416.

Ungdomssektionens årsmöte hålls den 23februari klockan 17.00 i cafeterian. Alla ungdomar under 26år och som innehar medlemskap i mörrums ryttarförening är varmt välkomna!
Vid frågor kontakta Linda Wigren.

Nu har vi i ungdomssektionen startat upp en blogg där det är möjligt att följa oss ännu bättre och följa våra aktuella händelser och aktiviteter.

Mvh Ungdomssektionen!

Uppdaterad: 2016-06-08 07:45