Nyhet angående nästa års anläggningsavgift

2017-04-16 18:20
Uppdaterad, Tryckfelsnisse hade varit framme. Enligt beslut vid årsmötet inför vi nu möjlighet att arbeta av viss del av anläggningsavgiften
  • Uppdaterad: 2017-04-23 21:02

Vid årsmötet togs beslut att vi utifrån inlämnad motion skulle göra förändringar vad gäller anläggningsavgiften.

Det innebär följande:

Från och med 2018 kommer anläggningsavgifterna att höjas för helårs- halvårs- och periodkort.
Träningskort berörs ej!

Av denna summa kan man i förväg (under 2017) ha arbetat av tid som omvandlas till minskad anläggningsavgift.

Helårs anläggningskort kommer att kosta 2 200,-. Man kan max arbeta av 1 200,- dvs man då betalar 1 000,- för sitt helårsanläggningskort. Varje timme är värd 40,- det innebär att man behöver arbeta 30 h för att få max rabatt

Halvårs anläggningskort kommer att kosta 1 300,- där kan man max arbeta av 600,- dvs man då betalar 700,- för ett halvår. Varje timme är värd 40,- det innebär att man behöver arbeta 15 timmar för att få max rabatt

Periodkort kommer att kosta 950,- där kan man max arbeta av 400,- dvs man då betalar 550,-  för ett periodkort. Varje timme är värd 40,- det innebär att man behöver arbeta 10 h för att få max rabatt.

Nya medlemmar som föregående år inte haft anläggningskort kommer att betala följande avgifter första året:

Helår 1 300,-

Halvår 900,-

Period (jan-april, maj-aug, sept-dec) 700,-

-------------------------------------------------------

Vi kommer från och med 1 april börja räkna timmar att tillgodoräkna sig!

De anläggningskortsinnehavare som betalar 50% av anläggningsavgiften får natruligtvis dra av 50% inarbetad tid dvs 20,- per timme.

Ni som inte har anläggningskort men hjälper till ändå, skänker era timmar till valfri medlem med anläggningskort.

Alla som städat hittills under året har fått sin städning tillgodoräknad!

De tillfällen under året då man kan samla tid kommer att anslås på anslagstavlan i ridhuset, på hemsidan och på Facebook.

Håll utkik på ovanstående platser efter vilka aktiviteter ni kan anmäla er till för att arbeta in tid.
Man kommer att kunna anmäla sitt intresse antingen via listorna i ridhuset eller via sms som anges på dessa listor

-----------------------------------------------

Så här kommer det att gå till:

Det som kommer att ingå är
1 Städning
2 Harvning
3 Pay & Ride, Jump, drive etc
4 Förberedelser inför tävling, iordningställande efter tävling
5 Tävlingsfunktionär
6 Arbetsdagar
7 Egna tips

Utöver detta kommer det säkert att fylla på med ytterligare aktiviteter under året.

1 Städlistan finns redan uppsatt, kolla in där när ni ska städa. Den listan ska ni signera när ni städat. Tiden kommer sedan att registreras på den som städat. Städtillfälle ger 1 h per person (man är oftast uppsatt i par). Har bara en person signerat listan erhåller den personen 2 h.

2 Harvning. Lista kommer att sättas upp i ridhuset som ska signeras då ni harvat, fram till dess smsa 0703831298 om ni harvat, ange om ni harvat inne/ute samt namn. (gäller ej i samband med träning då det ingår i tränarens ansvar att se till att banan är i bra skick inför sin träning). Harvning inne och ute ger 1h.

3 Pay & XXX. Anmälningslistor kommer att finnas på anslagstavlan samt på hemsidan. Ni väljer själva vilka tillfällen ni kan hjälpa till och hur länge samt vad ni helst vill göra. Ex vis -  på banan, i kiosken…

4 Förberedelse eller iordningställande efter tävling. Anmälningslistor kommer att finnas på anslagstavla och hemsida. Ex vis -  baka, bygga bana…

5 Tävlingsfunktionär. Anmälningslistor kommer att finnas på anslagstavla och hemsida. Anmäl vilka tävlingar ni kan hjälpa till på , vilka tider samt vad ni vill hjälpa till med. Ex vis – domartorn, kiosk, parkeringsvakt…..

6 Arbetsdagar kommer att arrangeras löpande under året. Det är bara att komma! Dagar och tider kommer att anslås på hemsida och i ridhuset. Anmäl vilken tid ni kommer och vilken tid ni åker så registreras detta på ert konto.

7 Egna tips Har ni någon idé om vad som behöver göras, och kan ni tänkas att göra detta? Ta kontakt med styrelsen så kommer vi fram till vad det är värt i tid och hur vi genomför det.

För punkterna 3-6 kommer det alltid att finnas en ansvarig som man anmäler sit till när man kommer och när man går.
Ingen tid godkänns i efterhand!

Något oklart? hör av er! 0703831298 så får vi försöka förtydliga.

express