Working Equitation-träning

12 DEC 2018 11:41
Söndagen den 20 januari 2019
  • Uppdaterad: 12 DEC 2018 11:41

Träningen vänder sig både till dig som är ren nybörjare och till dig som redan rider WE t o m LA-nivå. Varje pass är på 45 min och tyngdpunkten läggs på teknikmomentet.

Träningen är öppen även för dig som inte är medlem i Mörrums Ryttarförening men du som saknar anläggningskort får betala 100 kr till MRF (bg 5356-1320 eller Swish 123 258 75 09) för ett dagskort. Skriv då vad det gäller, namn, personnummer, adress, telefon.

Tänk på att du ser över försäkringsskyddet om du inte är medlem in någon annan klubb.

Instruktör: Marlene Jönsson, som tränar och tävlar upp till WE Msv, är C-banbyggare WE samt har gått domarutbildning steg 1.

Tid: Söndagen den 20 januari. Första passet börjar ca kl. 10.00.

Kostnad: 200 kr för enskild träning, 150 kr om ni är 2 ekipage.

Anmälan: till Eva Kindell via sms till 0703-62 96 68 eller epost: This is a mailto link

Ange namn, Working Equitation-träning i Ekeberg, tel samt ev önskemål om tid. Anmälan senast 16 januari. Gruppindelning och tider läggs ut på Mörrums Ryttarförenings hemsida http://www.morrumsryttarforening.com samt i Fb-gruppen ”Working Equitation Blekinge” senast 18 januari. Anmälan är bindande fr o m 16 januari.

Betalning: Kontant eller swish till 0730242232. Betalas i samband med träningen.

Förfrågningar: Marlene Jönsson, tel 0730242232, e-post: This is a mailto link

Inom WE utvecklas ryttarens samarbete med hästen, hästens bärighet, smidighet och lydnad tillsammans med ryttarens hjälpgivning, sits och balans. Till det lägger vi lite fart och fläkt och får en väldigt rolig träning för både häst och ryttare. WE-träning passar alla typer av ekipage, t ex blir hopphästen reglerbar och snabb i reaktionen, dressyrhästen lösgjord och självbärig och hobbyhästen får en omväxlande träning. Även bra miljöträning