Working Equitation-träning i Ekeberg 24 mars

06 MAR 2019 10:35
WE-träningen har varit väldigt populär och många har redan anmält sig till de inbokade träningarna 24 mars (och även 14 april men det finns några platser kvar.
  • Skapad: 06 MAR 2019 10:35

Träningen vänder sig både till dig som är ren nybörjare och till dig som redan rider WE t o m LA-nivå. Ni rider 45 minuter i grupper om två ekipage. Tyngdpunkten läggs på teknikmomentet.
Träningen är öppen även för dig som inte är medlem i Mörrums Ryttarförening men du som saknar anläggningskort får betala 100 kr till MRF (bg 5356-1320 eller Swish 123 258 75 09) för ett dagskort. Skriv då vad det gäller, namn, personnummer, adress, telefon.
Tänk på att du ser över försäkringsskyddet om du inte är medlem in någon annan klubb.

Instruktör: Marlene Jönsson, som tränar och tävlar upp till WE Msv, är C-banbyggare WE samt har gått domarutbildning steg 1.

Tid: Söndagen den 24 mars. Första passet börjar ca kl. 10.00.

Kostnad: 150 kr om ni är 2 ekipage (200 kr för enskild träning)

Anmälan: till Eva Kindell via sms till 0703-62 96 68, messenger eller epost: This is a mailto link
Ange namn, tel samt ev önskemål om tid. Anmälan senast 20 mars. Gruppindelning och tider läggs ut på Mörrums Ryttarförenings hemsida http://www.morrumsryttarforening.com samt i Fb-gruppen ”Working Equitation Blekinge” senast 21 mars.
Är det många intresserade är det ”först till kvarn” som gäller. Anmälan är bindande fr o m 20 mars.

Betalning: Kontant eller swish till tränaren Marlene 0730242232. Betalas i samband med träningen.

Förfrågningar: Marlene Jönsson, tel 0730-24 22 32, e-post: This is a mailto link

Inom WE utvecklas ryttarens samarbete med hästen, hästens bärighet, smidighet och lydnad tillsammans med ryttarens hjälpgivning, sits och balans. Till det lägger vi lite fart och fläkt och får en väldigt rolig träning för både häst och ryttare. WE-träning passar alla typer av ekipage, t ex blir hopphästen reglerbar och snabb i reaktionen, dressyrhästen lösgjord och självbärig och hobbyhästen får en omväxlande träning. Även bra miljöträning.

Fax: 0454323262